27 mars 2012

Bambu.

- Eftersom jag har en förkärlek för att inte bry mig ett skit om vad min pojkvän vill göra, och även för att bestämma sinnessjukt mycket över honom, så tvingade jag honom att köra mig till Nordby idag och även gå i skitmånga butiker. Allt för att jävlas med honom.


- Nu kan ni ju välja om ni vill tro på det jag skrev nyss eller inte - och vilket ni nu väljer bevisar hur väl ni känner mig. Men i alla fall, vi åkte till Nordby för att jag ville ha en bambuvägg som bara fanns på Rusta (och även CocaCola Vanilj, som ni såg i förra inlägget). Och väl hemma ställde jag upp väggen på balkongen och jag är verkligen supernöjd, fast nu börjar jag tvivla lite på hur jag vill göra med mina trädgårdsdrömmar därute. Jag hade ju velat ha en dvärgsyren på stam, men den blir kanske för stor? Så kanske en vanlig dvärgsyren (buske) istället? Eller så skiter jag totalt i det och skaffar någon klätterväxt som på något sätt kan klättra upp för bambuväggen (vilket både pojkvännen och mamma tyckte att jag skulle göra)? Eller bara några hyllor med massa småväxter - vilket är smidigast när dom ska övervintras? Eller så ställer jag mig och hoppar på balkongjäveln och hoppas den rasar ned så jag slipper dom här problemen? (Ja, är det någon som inte gillar mig som läser detta så hoppas ni ju på det sista alternativet, men det kommer aldrig ske - så ni får allt stå ut med mig ett tag till.) Men det kommer i alla fall troligtvis komma ut fler krukor med små, söta penséer - bara för att jag har blivit kär i dom sötnosarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar