28 november 2011

Blandat.

- Jag funderar på en sak: Är jag taskig som inte gratulerar folk som förlovar sig? För saken är den att jag tycker att det är rätt patetiskt. Faktiskt. För hur många gifter sig efter det? Typ alla i min ålder som förlovar sig kommer troligtvis inte hänga upp i resten av deras liv, och om dom nu gör det (eller håller ihop i flera år) så kommer dom säkert bråka hundra gånger och göra sluta om och om och om igen, alltså häva förlovningen. Men i deras fall kommer det såklart inte vara slut på förlovningen när dom blir tillsammans igen - vilket är ännu en sak jag verkligen inte förstår mig på. Förlovningar har blivit som ett nästa steg i ett förhållande, för att folk har tråkigt. Ska jag förlova mig så ska jag fan gifta mig med personen i fråga också. Svårare än så är det. Därför tycker jag att förlovningar utan framtidsplaner är patetiska, och visst, kul för dom, men jag tänker inte gratulera till något som jag tycker är töntigt.


Bilderna på Tjocken när hon var liten
laddar jag upp bara för att hon var (och är) världens sötaste.


  

 

- På tal om annat så är jag klar med julklappsrimmen nu, kom ju faktiskt på att jag hade börjat med dom för någon månad sedan, så idag skrev jag färdigt dom. Fast innan allt är klart, så ska jag limma fast dom på en kartongbit och sedan hänga på dom på julklapparna. Ja, åtta stycken julklappar blev det. Tre till pojkvännen, tre till mamma och bara två till pappa - jag försöker, försöker och försöker hitta en tredje julklapp till honom, men det går inte så bra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar