28 november 2011

Advent.

- Igår var det Första Advent, och pojkvännen gick och handlade frukost som han sedan dukade fram till mig och jag tände första ljuset i adventsstaken. Mysigt värre. Dock var det ingen snö, bara storm. Värdelöst. Jag vill ha snö. Nu.


- Efter frukosten åkte vi till Happy Price och där fick jag inhandlat en (lite för stor) vit julstjärna. Och usch va bra det blev. Juligt som sjutton. Och den röda julstjärnan jag hade i det fönstret förut flyttades till den andra fönstret, och det blev också kalasbra.





- För någon månad sedan köpte jag en julkrans på Biltema, och igår hängde världens bästa pojkvän upp den på ytterdörren. Och det blev så fint, så juligt. Fast nu undrar jag bara hur länge den får hänga kvar - tur att man bor på översta våningen. Och att den inte alls var dyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar