3 mars 2011

Idoler.

Stefan Sundström


Lika bra att hänga på
och låta bussen gå
emellan nattöppna butiker
Vi kan va sällskap åt varann
till den stund vi kommer fram
o busschauffören skriker
Om du frågar om det är nån idé att bli kär
Hellre råna en bank o bli miljonär
Så svarar jag ta min hand
Så åker vi till Babyland

(i Babyland kallar alla varandra för Baby)



Carl-Johan Vallgren


Jag har ringt och sagt upp mig från jobbet,
f
ör att skugga henne vart hon än går,
på kvällen, på dan, på bussen, på stan.
Och senaste igår.. köpte jag en kikare,
och står gömd i hennes fönster och såg på,
när hon klär av sig och löste upp sitt hår.
Och gick i sängs med ett filosofiskt standardverk, i fyra delar.. på franska.

Och herregud vad hon var vacker,
jag kunde inte se mig mätt,
hennes intellektuella bröst var det vackraste jag sett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar