7 mars 2011

Den dagen.

- Den dagen man inte får läsa sin pojkväns sms eller den dagen pojkvännen inte berättar vem han pratat med i telefon, eller den dagen pojkvännen vägrar berätta vem han träffat eller vad han gjort när han inte varit hemma. Den dagen tror jag är den dagen då allting faller sönder. Då det inte är någon idé att kämpa mer. Den dagen tror jag lögnerna börjar. Och har dom en gång börjat, så tror jag aldrig att dom riktigt slutar. Men självklart ska man inte (behöva) läsa sin pojkväns sms eller liknande varje dag, nej. Men om man någon dag undrar och han vägrar svara, då står det inte rätt till. Kalla mig rädd. Kalla min svartsjuk. Kalla mig patetisk. Men detta är min värld. Och min partner får stå ut. För kan jag stå för allt jag gör, ska han göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar