8 december 2011

Tomteluva!

- Jag vill ha en grön tomteluva. Inte en hel grön juldress, bara tomteluvan. Men finns det? Nej. För jag vill inte betala flera hundra kronor när jag bara vill ha den jäkla tomteluvan. Är det så svårt att fixa en grön tomteluva? Det finns tusentals röda, men inte en enda grön. Och då läste jag att tomtarna var klädda i grönt (och även blått och grått) från början. Dock var det Coca-Cola som förstörde det på 1930-talet och gjorde honom röd: http://www.coca-cola.dk/contentstore/cc/se_SV/pages/company/history.html för att matcha honom med deras logotyps färg. Och nej, dom förstörde honom väl inte - för tomten SKA vara röd. Men hade dom aldrig ändrat färgen så hade det troligtvis funnits gröna tomteluvor nu. Eller så får jag bara flytta till USA - där verkar det finnas gröna tomteluvor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar