7 november 2011

Helgen.

- Det har varit en jobbhelg, därav min dåliga uppdatering..

Fredag: Jag jobbade 13-stängning med bästa Agneta, och efter jobbet hade världens bästa pojkvän köpt kräftor så vi myste till det styggt på kvällningen, men runt elva var vi säng och sussade så sött.

Lördag: Pojkvännen och jag började städa tidigt på morgonen, och fick även ut några fåtöljer som bara tog plats här inne i lägenheten. Sen åkte vi runt lite för att sedan fortsätta med chili con carne till middag, och jobba 15-stängning för min del. Sex timmars arbete och tolv timmars lön. Perfekt. Och när jag kom hem vankades det krabba, krabbklor och två humrar var. Vilket var underbart, då jag aldrig ätit hummer förut (vad jag vet) och bara ätit krabba typ en gång. Dock var hummern inte så jättespeciell så där på kvällingen.. kanske för att jag åt för mycket krabba innan. Kanske.



Söndag: Vi vaknade tidigt och åt varsin hummer till frukost, och NU var det himmelskt. Jäklar va gott det var. Och efter den underbara frukosten åkte vi iväg på roadtrip. Först hamnade vi i Bullaren och Älgafallet (?), och sedan åkte vi igenom Ed, och vidare till Åmål och Säffle. Vi avslutade trippen på Bergvik köpcentrum utanför Karlstad, och vägen dit var inget problem alls.. men hemåt ja.. där blev det krångligt. Vi följde skyltarna till Oslo, dock insåg vi ju att det var fel efter flera mil och en tull (till Norge) mitt framför oss, som tur var hittade vi en avtagsväg och kunde svänga tillbaka och tillslut kom till Årjäng (där vi hade kört fel en gång tidigare..) och vi svängde av till Bengtsfors, och sedan lyckades tillslut hitta skyltar till Ed, Halden och Strömstad. Ja, det gick ju riktigt bra tillslut. Och vad är en roadtrip utan felkörningar?







Idag: Tvättid 16-21, och kanske en sväng till Nordby, där pojkvännen vill kolla på billjud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar