6 oktober 2011

Val.

- Sextonde mars tvåtusensex gjorde jag ett av mina största val i livet. Och nu, efter många år av tvivel, vet jag att jag gjorde rätt val. Jag vet att jag aldrig skulle klara av ett barn, jag vet att jag aldrig skulle orka med någon som behövde mig dygnet runt när jag inte ens orkade med mig själv, jag vet att jag räddade livet på barnet genom att ta bort det - för att föda fram ett barn när man är sexton år och jävligt deprimerad, i en värld som man känner är den sjukaste och mest orättvisa man har skådat är så fel. Visst hade det känts spännande med en liten kis på fem år som sprungit runt här och ropat "mamma", men tänk då vad jag hade missat i mitt liv? Tänk alla bra stunder jag hade gått miste om? Tänk om jag då aldrig hade träffat min nuvarande pojkvän? Ja, det var mitt livs största val men jag vet att jag valde helt rätt. För att jag har hela livet framför mig, och är det meningen att jag ska ha barn så kommer det komma när tiden är rätt, som den inte var då, för fem och ett halvt år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar