13 juli 2011

M.Birro.

- Utdrag ur Marcus Birros krönika (2011-07-13): "I augusti flyttar jag med familj till Stockholm, till Södermalm. Jag ser det inte som ett slutmål för den här spännande resan jag är ute på. Men jag ser väldigt mycket fram emot att få bo och verka i en stad som är så vacker som Stockholm. Tänk att få strosa runt och ut längs Hornsgatan och Mariatorget. Tänk att få ta fina promenader under brinnande lövverk på Långholmen till hösten. Jag skäms inte att säga det, trots att jag är från Göteborg. Stockholm är landets i särklass vackraste stad."


- Jag gillar Marcus Birro, och har alltid gjort.. Men den sista meningen i dagens krönikan är så mycket bättre än allt det andra, den är fylld med så mycket kärlek så det knappt går att beskriva. Ja, det var det bästa av allt det bästa han har skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar