4 april 2011

Saknad.

- Idag var jag på arbetsförmedlingen, och blir inskriven i jobbgarantin igen på måndag. Och jag får pengar från akassan när mitt arbetsgivarintyg för januari blir inskickat. Så jag kanske får dom pengarna jag ska ha, snart. Det går sjukt segt, men det kommer vara halleluja moments när pengarna väl rullar in. Så det enda jag kan göra är att göra precis allt vad folk säger till mig, skicka hit det eller skriva på det där. Ja, man får göra allt, för någon gång kanske det ordnar sig. Det gäller bara att hålla ut till dess. Och senare idag ska jag och pojkvännen åka till kyrkogården, och hälsa på Marc. Helvete vad jag saknar dig.

- Jag drömde om Stockholm, om mitt Södermalm, för någon natt sedan. Och jag hatar det. För jag saknar det stället så sinnessjukt mycket. Jag hoppas verkligen att jag kommer iväg dit i sommar. För det är staden där jag föddes, staden där jag växte upp, staden jag lämnade alldeles för tidigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar